środa, 3 maja 2017

Projekt 2 - kardigan

To było bardzo przyjemne szycie :)

Oczywiście nie wszystko udało się od razu i nie każdy mój pomysł okazał się trafiony ale z efektu jestem zadowolona.




Obszerny kardigan z Burda Szkoła Szycia 01/2015, model Angie.


Cenię sobie otwartość i chęć pomagania innym, której doświadczam w sieci. Jak tylko pojawił się pierwszy problem z szyciem dzianiny właczyłam komputer ;) Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, porady i miłe słowo!

Po zszyciu tyłu okazało się, że maszyna przepuszcza ścieg co jakiś czas...
Przejrzałam co na ten temat piszą bardziej doświadczone blogerki i instrukcja obsługi mojej maszyny. ...może źle założona nitka, może nieodpowiednia igła. Następnego dnia rano pobiegłam do pasmanterii po cieńsze igły i ewentualnie te z kulką na końcu. Nic nie poprawiało mojej sytuacji. W końcu skończyła mi się nitka i zmieniłam na nową, inną szpulkę. Tak! To był powód mojego problemu - źle dopasowana nitka!!!

Bardzo cieszę się z tego, że dopięłam ten projekt do końca, to było pierwsze moje szycie dzianiny.
Dzianina skręca się na brzegach w rulonik... Miałam nadzieję, że żelazko ułatwi mi zadanie, ale nie ułatwiło ;). Musiałam bardzo uważnie podkładać części wykroju, żeby nic mi się nie naciągnęło albo podwinęło.

W tym fasonie wszywa się długą plisę jednym ściegiem i to był chyba najdłuższy szew jaki zrobiłam w życiu. Gdy obrzucałam brzegi na myśl nasuwał mi się Mur Chiński :D

Tak więc metodą prób i błędów w ciągłym skupieniu i nie mogąc doczekać się efektu końcowego uszyłam to co widać na zdjęciach :D

Szycie to naprawdę wielka przygoda i wyzwanie, które daje radość i satysfakcję!





2 komentarze:

  1. Kawał dobrej roboty i kolejne doświadczenie zdobyte. Kardigan bardzo ładny i jaka będzie satysfakcja z noszenia a najważniejsze nikt, nie będzie takiego miał.







    OdpowiedzUsuń